BYDER NYE VIRKSOMHEDER VELKOMMEN

Det foretrukne hjem for håndværksselskaber

Hos HG er vores familie af 134 lokale vindere rygraden i vores succes. Sammen arbejder disse virksomheder mod et fælles mål om å fremme en kultur med gensidig støtte og samarbejde.

2023-M&A-strategy

Siden vores grundlæggelse i 2020 er vi blevet en foretrukken partner for håndværksvirksomheder, der ønsker at blive en del af noget større. Vores decentrale driftsmodell giver mulighed for lokal selvstændighed, samtidig med at vi fremmer et tæt fællesskab med støtte og tillid. I 2023 bød vi velkommen til 33 nye virksomheder* i Norge, Sverige og Tyskland og lagde grunden til fortsat vækst på vores fire nuværende markeder.

2023 annual report_New-companies_M&A_2

* Omfatter kun driftsvirksomheder

Kultur er nøglen

Ud over økonomiske nøgletal er kulturel tilpasning altafgørende i vores M&A-indsats. Vores grundige udvælgelsesproces sikrer, at de nye virksomheder passer ind i HG-kulturen. Den rungende godkendelsesprocent for tiltrædende virksomheder, der anbefaler HG til andre (93 procent), vidner om styrken af vores kulturelle bånd.

Før vi gik ind i Tyskland, brugte vi mere end et år på at forstå de lokale nuancer og sikre en problemfri integration og kulturel harmoni for de virksomheder, der bliver en del af vores gruppe. Den entusiastiske modtagelse fra vores første tyske partner, Hans Übelacker, bekræfter vores tro på vores evner på tværs af grænserne.

Det fine ved at blive medlem af HG er, at du bliver en del af en familie - et fællesskab, hvor du udvikler dig, samtidig med at du bevarer din unikke identitet og operationelle selvstændighed.

Lokale henvisninger er i stigende grad afgørende for udviklingen af pipelinen på tværs af geografiske områder. Med et netværk på over hundrede lokale virksomheder har vi større adgang til potentielle partnere og organisk indgående interesse. Over 80 procent af vores opkøb kommer fra os selv gennem vores netværk. Ved at udnytte flere kanaler og robuste processer kan vi hurtigt udnytte nye muligheder,

Så hvad kræver det at være en del af HG?

De virksomheder, vi er i dialog med, er ikke kun tiltrukket af HG på grund af den økonomiske gevinst, men også på grund af muligheden for at bidrage til en varig arv. Vores vedvarende engagement i en menneskecentreret kultur og en langsigtet vision vækker stærk genklang hos potentielle lokale virksomheder. Fremover planlægger vi at fortsætte opkøbene i samme tempo med stærke pipelines på de nyere markeder i Danmark og Tyskland samt på de mere modne markeder i Norge og Sverige.

Vores strømlinede transaktionsproces er baseret på brancheekspertise og løbende forbedringer og sikrer hurtige og gennemsigtige transaktioner. Det tager sjældent mere end to møder at komme videre fra den første kontakt til kortlægning af virksomheden og vejledende værdiansættelser. I gennemsnit gennemføres transaktioner inden for fire måneder fra den første kontakt til closing, hvilket gør processen gennemsigtig og så positiv som muligt for de virksomheder, der gennemgår den.

2023_M&A-strategy_factbox-img_2

Virksomheder skal have:

• Et godt kulturelt match med fokus på samarbejde.
  • Motiverede ledere, der er villige til at blive i virksomheden på lang sigt efter ansættelsen
  • Medarbejdere med faste kontrakter.
  • Robust indtægtsgrundlag og EBITDA-margin på mindst 10 procent.
  • Andel af renoverings- indtægter på mere end 50 procent.
  • Et godt omdømme på deres lokale marked - med tilfredse kunder.

Onboarding med begrænset indflydelse på den daglige drift

Vi anerkender vigtigheden af at minimere forstyrrelser og prioriterer derfor en onboardingproces, der bevarer den daglige drift. Forudgående relationsopbygning og tillid lægger grunden til en effektiv integration med fokus på finansiel rapportering og etisk træning. Mens miljøcertificeringer og omfattende processer udfolder sig i løbet af det første år, sikrer vores vægt på kulturel samhørighed en harmonisk overgang, der driver HG's kollektive vækst og succes.

Læs andre historier

Article hero image

At undervise andre i dit håndværk er en investering, du ikke må gå glip af. Det er vejen til succes.

Article hero image

– Vores kunder skal føle, at der bliver taget hånd om dem. Så som forsikringsselskab skal vi passe på, hvem vi arbejder...